1 Dec 2013

How to try to lose weight and not stop on the way / Como intentar bajar de peso y no quedarse en el camino


I have always felt that accepting oneself is very difficult. There are many things I want to change and that has given me a lot of work. Themost complicated one now is my weight, I have been overweight for a couple of years, well almost 10... that is not little.
It is down to a poor diet, sometimes excessive and unorganized, non-active lifestyle caused by some physical or mental discomforts, poor motivation, or in the end merely because I feel like it may not work to exercise or who cares ... get me another sandwich if I won't lose 3 kilos in a day?
I speak absolutely for myself, this is my situation. I have never before talked about it and the truth is that I always find some excuse to eatbetween meals or skip many of them... I am too lazy to cook something a bit elaborated and quick to replace it with something quick, "junk food". And I do not drink enough water, because I forget to do it.
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Siempre he pensado que aceptarse uno mismo es muy difícil, hay muchas cosas que quisiera cambiar y me dan mucho trabajo, el mas complicado por ahora es mi peso, llevo ya un par de años con sobrepeso, bueno casi 10...que no es poco.
Mala alimentación, aveces excesiva y desordenada, sedentarismo causado por alguna molestia física o mentalmente desmotivada, o al final el solo hecho de no tener ganas porque pienso que talvez no funcione hacer ejercicio...o que mas da que me coma otro sandwich si no voy a bajar 3 kilos en un día?
Hablo absolutamente por mi misma, esta es mi situación, nunca antes había hablado de ello y la verdad es que siempre encuentro alguna excusa para comer entre comidas o saltarme muchas de ellas, flojera para cocinar algo un poco elaborado y reemplazarlo por algo rápido y "chatarra" y no tomo suficiente agua....porque me olvido de hacerlo.


I have tried for a while doing yoga at home, at first I attended a paid class paid, but I would not go back, because with the money I saved Icould treat myselfSo, I went to a sports store and invested in a yoga mat, spent hours in front of the computer searching the web foroffers of free videos, and when I almost gave up I found one (I post the link below) that opened my eyes and helped me to start. It workedpretty well for a week, but again I started to find the excuses.. : (
I started to feel guilt for not using that hour devoted to myself time which could be used for housework (which I hate with all my body!  lol)
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Intenté un tiempo hacer yoga en casa, asistí primero a una clase pagada, pero no quise volver, quise ahorrarme ese dinero he intentar yo misma; así que fui a una tienda de deportes he invertí en una alfombra de yoga, pase horas frente al computador buscando en la web algún sitio que ofreciera vídeos gratis, y cuando ya casi me daba por vencida apareció uno (dejo el enlace mas abajo) que me abrió los ojos y me ayudo a comenzar, funciono bastante bien por una semana, pero otra vez las excusas aparecieron :(
Empezó a aparecer mi sentimiento de culpa por no ocupar esa hora dedicada a mi misma, la que podría ser usada a labores de la casa (las que odio con todas mis fuerzas jajaja)


I started again to read more on the web about self-esteem and things like that, it was when I decided to make this blog, so I can stop with these stupid thoughts, and now I dedicate more time to myself, which results in a firm determination to lose weight. But, I must warn that this is my last attempt (maybe even the first real ... mmm ). I am creating my own routines to start with, I do not exaggerate much at first because I know I do not want to give up a few days later. I have these few things that will try to help me to see if I can move in this direction or not:
  • Drinking at least two liters of water a day (there is a trick that gives enough result and have a glass of water every hour of the day, so I will not forget .... now I just have to remember the basic idea.
  • Greatly reduce the sizes of the portions of each meal, slowly to reach half.
  • Completely stop to use sugar and artificial sweeteners, the second because I do not like it Sacredly 
  • Do my hour of yoga when I wake up (before anything!). I also try to make a shorter yoga in the evening, 20 min is enough .... that helps me sleep better.
  • Weight Control Here
My time frame is a month .... if I can lose some weight in this time, I will continue to add more things to my list and if I can not lose any weight .... I will definitely seriously consider a Gastric Bypass as one of my main priorities!

Good luck to me!
Comencé de nuevo a leer mas en la web sobre autoestima y cosas así entonces fue cuando decidí hacer este blog así que me dejé de tanta estupidez y ahora dedico mas tiempo a mi misma, lo que da como resultado una firme determinación de bajar de peso, pero debo advertir que este es mi ultimo intento (talvez hasta el primero...mmm) creare mi propia rutina para comenzar, no me exigiré mucho al principio porque me conozco y no quiero abandonar a los pocos días de haber comenzado, se que estas pocas cosas que intentare me ayudaran a ver si es que puedo avanzar en esto o no:

  • Tomar al menos 2 litros de agua al día (hay un truco que da bastante resultado y es tomar un vaso de agua cada hora del día, así no me olvidaré....ahora solo debo recordar la idea básica 
  • Reducir en gran parte, de a poco hasta la mitad las porciones de cada comida.
  • Dejar completamente el azucar y el endulsante artificial, lo segundo porque no me gusta
  • Hacer sagradamente mi hora de yoga al levantarme (antes de cualquier cosa!) he intentar hacer una mas corta por las noches, 20 min serán suficientes....me ayudara a dormir mejor.
  • Control de peso Aqui
Mi plazo es un mes....si logro bajar algo de peso en este tiempo, continúo y agrego mas cosas a mi lista y si no logro bajar nada....definitivamente considerar un Bypass Gástrico estaría seriamente dentro de mis prioridades!
Suerte para mi!


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