17 Dec 2013

Toxic side of fashion / El lado tóxico de la moda


Fashion is one of the most passionate things in the world, but unfortunately there are some brands that forget the environment just to make the items more fashion forward industry.
Last year Greenpeace launched the Detox campaign, a movement that encourages fashion houses to create clothing that does not destroy our planet.
More than 400,000 people have joined the campaign from November 2012, making that the world's largest clothing shop (Zara) and the largest producer of jeans on the planet (Levi's) agree to clean up toxic products discarded.
  
La moda es una de las cosas que más apasionan en el mundo, pero lamentablemente hay algunas marcas que se olvidan del medio ambiente con tal de hacer los artículos más fashion forward de la industria.
El año pasado Greenpeace lanzó la campaña Detox, un movimiento que incita a las casas de moda a crear ropa que no destruya nuestro planeta.
Más de 400,000 personas se han unido a la campaña desde noviembre de 2012, logrando que la tienda de ropa más grande del mundo (Zara) y el productor de jeans más importante en el planeta (Levi’s) se comprometan a limpiar los productos tóxicos que desechan.



So far, 17 major textile companies, including Inditex, owned Zara, Bershka and Pull & Bear-established commitment to Detox, however, Greenpeace has tracked each to know who provide transparency in their supply chains and who continue to do business as usual. This has been split into the Leaders (those that offer credible deadlines and implementing concrete actions); greenwashers (who have commitments Detox unfulfilled promises and provide weak) and Laggards (not yet committed and refuse to take responsibility for their toxic trail ).
The goal is that by January 1, 2020 none of the companies use hazardous chemicals and global supply is environmentally friendly. If you are interested to know more about this initiative visit the section.

Hasta el momento, 17 grandes empresas del sector textil, entre ellas Inditex, dueña de Zara, Bershka y Pull & Bear, han establecido su compromiso con Detox, sin embargo, Greenpeace ha realizado un seguimiento a cada una, para saber quiénes brindan transparencia en sus cadenas de suministro y quiénes continúan haciendo lo mismo de siempre. Para ello las ha dividido en Líderes (las que ofrecen plazos creíbles y la aplicación de acciones concretas); Greenwashers (quienes tienen compromisos Detox incumplidos y brindan promesas débiles) y Rezagados (aún no se comprometen y rehúsan a tomar la responsabilidad de su rastro tóxico).

La meta es que para el 1 de enero de 2020 ninguna de las empresas utilice sustancias químicas peligrosas y el suministro global sea amigable con el ambiente. Si te interesa saber más de esta iniciativa visita la sección.




Post antiguo Home
Get the updates direct to your email
Blogging tips